OSTALO

Umor nakon obroka: Zašto nam se događa i kako ga se rešiti?

Uživanje u slasnom obroku neretko ima svoju cenu – umor zbog kojeg samo želimo da zaspimo, a ne da se vratimo obvezama koje imamo.

pixabay.com

Reč je o stvarnom zdravstvenom stanju koje je u medicini poznato kao postprandijalna somnolencija, a stručnjaci su otkrili nekoliko razloga zbog kojih se to događa.

Pre svega, na to utiče hrana koju konzumiramo. Namirnice koje obiluju ugljenim hidratima i šećerima, i industrijski su prerađene, vrlo lako uzrokuju postprandijalnu somnolenciju.

UČESTALA GLAVOBOLJA? Lek je u ovim namirnicama

Upravo se zato nakon ishrane porcije pirinča, testenine, pice ili hamburgera osećamo umorno. Ali, ako pripazimo na veličinu porcija koje unosimo, možemo znatno da smanjimo takav osećaj, a to je usko povezano sa hormonima našeg organizma.

PROVERENO: Postoje DOBRI i LOŠI DANI za početak dijete

Naime, hormon grelin izaziva osećaj gladi, dok nam hormon leptin signalizuje da smo puni. Jedemo li prebrzo i ne ostavljamo dovoljno vremena za temeljno žvakanje hrane, organizam neće moći da reaguje na vreme, odnosno neće moći da ispusti leptin. Zato će osećaj sitosti doći znatno kasnije, kada smo već konzumirali vrlo velike porcije. Upravo se tada stvara osećaj nadutosti.

pixabay.com

Kako izbeći umor posle obroka

Iako se u situacijama kada se osećaj umora nakon obroka javlja često preporučuje poseta lekaru, možete ipak i sami da sprečite ubuduće ovo stanje.

Pripazite na to da vaša ishrana bude zaista uravnotežena, prepuna i vlakana, i ugljenih hidrata, i proteina, minerala i vitamina.

OTKRIVAMO: Namirnice koje pospešuju rad mozga

Takođe, treba pripaziti i na brzinu kojom jedemo. Nastojte da sažvaćete svaki zalogaj, kako bi hormon leptin mogao da se aktivira na vreme.

Poslednje, ali možda i najvažnije, svakako je odlazak u šetnju nakon obroka, ako je to moguće.

Leave a Reply