kako se smiriti
MENTALNO ZDRAVLJE

TEHNIKE DISANJA: Kako da se momentalno smirite u stresnim situacjama

U stresnim situacijama lako nas može obuzeti panika, ili teška situacija koja liči na blaži simptom paničnog napada. Taj nekontrolisani osećaj straha prate i razni fizički simptomi poput brzog lupanja srca, nedostatka vazduha, vrtoglavice, mučnine i mnogih drugih… Nažalost, ovi simptomi mogu se desiti i iz čista mira, jer nas, na primer, ova situacija oko koronavirusa, pa i sama zatvorenost u karantinu može navesti na strah. Najbrži način da se smrite, jeste da dišete!

kako se smiriti
unsplash.com

Naime, fizički simptomi često su rezultat činjenice da zbog straha jednostavno zaboravimo da izdahnemo vazduh koji se potom nakuplja u gornjem delu disajnih puteva, i ometa normalno disanje.

Postoji jednostavna tehnika koja vam može pomoći da disanje regulišete, vratite ga u normalu, i smirite se u stresnoj situaciji.

STRES VAM KROJI DAN: Jutarnje navike za lagodniji život

1. U sebi brojite do pet laganim tempom i pritom duboko udišite vazduh.

2. Kada izbrojite do pet, zadržite vazduh i u sebi brojite do četiri.

3. Zatim polako, kroz nos, ispuštajte vazduh, i u sebi brojite do pet.

Ova tehnika koristi se za smirivanje prilikom napada panike i anksioznosti, ali pomoći će vam u svim situacijama u kojima osećate veliku napetost i stres.

Leave a Reply