ZDRAVLJE

Lajt majonez gori od običnog? Ovo je istina o niskomasnim proizvodima

Mnogi koji vode računa o svom holesterolu, zdravlju srca, pa i zdravlju uopšte, sve se više opredeljuju za niskomasne proizvode. Da li je istina da su oni zdrava opcija? – Pa i NE baš!

pixabay.com

Na rafovima supermarketa naći ćete gomilu nemasnih namirnica, niskomasnih kekseva i obroka sa proračunatim brojem kalorija. Ali, dok, bez osećaja krivice, punite korpe ovakvim proizvodima, vaš obim struka se svejedno povećava!

Namirnice koje NE SMEMO da zaobiđemo u junu!

Još od osamdesetih godina vlada trend niskomasnih proizvoda u svrhu boljeg zdravstvenog stanja. Istina je da masnoće sadrže mnogo više kalorija od ugljenih hidrata i da su zasićene masti odgovorne za povišen holesterol i slično. Industrija hrane je zato radila na zameni životinjskih masti u proizvodima, nezasićenim biljnim mastima. Nažalost, ova alternativa podrazumeva proces hidrogenizacije, koji povećava nivo opasnih trans-masnoća koje su podjednako loše i za zdravlje srce i holesterol. Iako ih mogu sadržati i neke prirodne namirnice, ove veštačke verzije ih imaju mnogo više.

Od kada se saznalo za štetnost nezasićenih masnoća, industrija hrane radi na tome da smanji njihov nivo u proizvodima.

pixabay.com

Dobre i loše masnoće

Važno je da naša ishrana sadrži masnoće, samo treba odabrati one ‘dobre’. Preporučljive su one iz koštunjavog voća, semenki, ribljeg ulja. One su važne za održavanje zdravog krvotoka, produkciju hormona i dobro funkcionisanje nervnog sistema. Takođe, pomažu i absorpciju određenih vitamina.

Hemikalije u hrani koje ste verovatno i danas pojeli!

Ako se pridržavate rigorozne niskomasne ishrane, nedostajaće vam ključni vitamini A, D, E i K. Ovakva ishrana loše utiče na imunitet, ograničava mogućnost organizma da se sam izleči i deluje i na stanje kostiju.

Oglasi

Odgovori