vitamini u ishrani
ZDRAVLJE

Koliko dnevno treba da unesemo vitamina u organizam

Jedi voće, povrće, pij tečnosti… moraš i meso! Ok – stop! Hajde da vidimo šta kažu stručnjaci, koliko nam je zaista potrebno vitamina tokom dana…

vitamini u ishrani
pixabay.com

1. Vitamin A – Preporučeni dnevni unos vitamina A je 800 mikrograma, a gornja granica unosa je 3.000 mikrograma. Upoređujući s hranom, npr. 100 grama tune ima 23 mikrograma retinola.

2. Vitamin B – Preporučena dnevna vrednost vitamina B je 16 miligrama, a gornja granica je 35 miligrama. Banana ima skoro 0,5 miligrama vitamina B6, a to zadovoljava 25 posto dnevnog unosa.

SLATKA VODA ILI BOMBA VITAMINA? Zašto je dobro da jedeš lubenice tokom celog leta

3. Vitamin C – Prosečnoj osobi svakog dana potrebno je 80 miligrama vitamina C, a to može dobiti iz jedne velike narandže, limuna ili seckane paprike. Najviša dnevna količina koju ne bi trebalo prekoračiti je 2.000 miligrama.

4. Vitamin D – Dnevna preporuka za uzimanje vitamina D za odrasle je 5 mikrograma, a najviša dnevna količina koju ne bi trebalo prekoračiti je 50 mikrograma. Preporučenu dnevnu dozu zadovoljava konzerva tune ili sardina.

DIJETA BEZ GLADOVANJA: Detaljan opis obroka uz koji ćete smanjiti masne naslage!

5. Vitamin E – Dnevna preporuka za uzimanje vitamina E za odrasle je 12 miligrama, a najviša dnevna količina koju ne bi trebalo prekoračiti je 1.000 miligrama. Kašika suncokretovog ulja sadrži 28 posto prosečnog dnevnog unosa vitamina E.

Leave a Reply