domaci influenseri
MODA

IMA LI RAZLIKE? Modni influenseri u svetu i kod nas

Moderno doba donelo nam je i neke nove profesije, a najpopularnija je definitivno profesija influensera. Mnogima je taj termin još uvek nejasan, ali zapravo je objašnjenje veoma jednostavno. Naime, to su osobe sa velikim brojem pratilaca na društvenim mrežama, najčešće instagramu, koje imaju veliki uticaj na svoju publiku i to im donosi saradnju sa raznim kompanijama i brendovima.

Da li se razlikuju modni influenseri kod nas i u svetu?!
– Odgovor je: da!

Razlika koju možemo da primetimo na prvi pogled jeste broj pratilaca.

Dok se strani influenseri mogu pohvaliti milionskim pratiocima, naši broje desetine ili stotine hiljada.

Jedna od najpoznatijih blogerki na svetu, koja nosi titulu prve svetske modne influenserke, Chiara Ferragni ima čak 21, 9 miliona pratilaca. Našom Chiarom mnogi smatraju blogerku koja je Srbiju i upoznala sa pojmom blog…

Njeno ime je Zorana Jovanović, svima poznata kao Zorannah.      Ona je ujedno i blogerka sa najviše pratilaca kod nas, 887 hiljada. 

Druga razlika koja je, takođe veoma očigledna, jesu brendovi koje nose, i sa kojima sarađuju.

Dok su strani influenseri obučeni skoro uvek  od glave do pete u  Balenciagu, Pradu, Chanel, Balmain i druge skupe brendove, naši se influenseri ne mogu time pohvaliti. Nije da oni ne posuduju neke skupe komade, ali to su uglavnom poneka torba, obuća ili neki komad nakita. Teško da ćemo na njima videti neke revijske modele.

Nažalost, o takvoj saradnji naši influenseri mogu samo da maštaju, jer poznati svetski brendovi nisu ni čuli za njih. I to ne zato što su manje kreativni, lepi i imaju manje stila, već žive u maloj zemlji kao što je Srbija. Sigurna sam da bi npr. Ena Luna, jedna od naših veoma uspešnih blogerki, bila rame uz rame sa pomenutom Chiarom, samo da se rodila u Italiji.

To isto mogu da kažem i za jednog od najboljih muških influensera kod nas, Vladimira Gašića, koga znamo kao Streetfashion101, koji bi, da živi u Americi, bio ozbiljna konkurencija Adamu Gallagheru, američkom blogeru sa neverovatnim ukusom za modu.

I kao proizvod gore navedenih razlika je zarada.

Tako imamo Negin Mirsalehi, influenserku iz Holandije, koja se našla na Forbsovoj listi i koja, verovali ili ne, zarađuje milione. Poznate svetske kompanije se utrkuju da rade sa njom, a sada je i sama vlasnica brenda Gisou koji proizvodi preparate za kosu. 

Svakako da i naši influenseri zarađuju dobro, ali to se ne može porediti sa njihovim kolegama u svetu.

Mnogi od influensera su godinama naporno radili, ulagali u sebe, stvarali sadržaj na dnevnom nivou, i to bez ikakve zarade da bi sada bili tu gde jesu, jer, uostalom, nijedan uspeh ne dolazi preko noći. 

I što se mene tiče hvala im što postoje, jer kao neko ko je veliki ljubitelj mode mogu samo da uživam u njihovim predivnim fotkama i modnim kombinacijama.

biografija dina ivovic
Privatna arhiva

Leave a Reply