ZDRAVLJE

GDE GREŠITE: Na dijeti ste i trenirate – a rezultata ipak nema?

Gubljenje kilograma je trka u kojoj niste uvek u vođstvu. Na početku zaista gubite kilograme i brojevi na vagi su sve manji kada god stanete na nju, ali brzo vidite da i to staje i nema napretka. U čemu je problem i kako ga rešiti?

pixabay.com

Šta da promenite, ako mislite da sve radite kako treba? Pogledajte naše savete. Jednostavno, morate malo drugačije da pristupite planu treniranja i ishrane ako želite da vidite rezultate.

Jedete li dovoljno proteina?

Kada gubite kilograme, morate voditi računa o gubitku mišićne mase. Što više mišića imate, to ćete više kalorija sagoreti, tako da je cilj sačuvati mišiće. Proteini su važni za mišiće pa stoga zadržite unos proteina između 0,8 i jednog grama po kilogramu telesne težine, savetuje fitnes trener.

Kako raspoređujete hranu?

Mnogo ljudi ne raspoređuje hranu onako kako bi trebalo. Možda mislite da mali dodaci na tanjiru ne predstavljaju veliki problem za organizam, ali kada sve to pogledate iz šire perspektive, to pravi veliku promenu. Recimo, ako svako jutro u smuti dodate malo više kašičica kikiriki putera, to će dodati 120 kalorija, što samo na sedmičnom nivou dodaje ukupno 840 kalorija.

pexels.com

Koliko često sebi dajete oduška?

Nema ništa loše u nagrađivanju sebe nakon teškog treninga, zar ne? Pa, stručnjaci se ne slažu s ovim načinom razmišljanja.

A koliko ste zaista aktivni?

Mnogi ljudi treniraju mnogo, ali se ne kreću previše tokom dana. Drugim rečima, obave izvrstan trening, ali onda ostatak dana provedu sedeći ili ležeći. Smatraju da su obavili dovoljno tako što su odradili trening pa ostatak dana provedu uživajući u udobnosti svog kauča.

Ovo je velika greška koja bi vam mogla znatno usporiti proces mršavljenja, objašnjavaju eksperti.

Vrlo je važno da redovno spavate i izbegavate stresne situacije. Iako je to lakše reći nego uraditi, potrudite se da vam prioritet bude 7-8 sati sna, kao i da svaki dan odvojite vreme za sebe kako biste se opustili i otpustili stres iz organizma.  

Leave a Reply